Nie masz tempomatu w swojej NC, a chciałbyś mieć? Oto kompletny poradnik, który przeprowadzi Cię przez cały proces!
Co będziesz potrzebować?
1. Sprawdź wyłącznik hamulca
Najpierw zerknij, ile przewodów dochodzi do wyłącznika hamulca. Jeśli tylko 2 zamiast 4, potrzebujesz:
- Dedykowanej wiązki tempomatu
- 4-pinowego wyłącznika hamulca
Wiązka tempomatu NC1 – dostępna zarówno w wersji LHD jak i RHD. Zestaw zawiera szczegółową instrukcję i wyłącznik.

2. Panel sterowania
Potrzebujesz oryginalnego panelu tempomatu + krótkiej wiązki wewnątrz kierownicy. Możesz je pozyskać z:
- Mazdy MX-5 NC
- CX-7 przedliftowego (identyczna kierownica, różni się tylko czarnymi dekorami)
Dekory można przełożyć – niektórzy wolą czarne jako ciekawszą opcję stylizacyjną.
panele tempomatu oraz sterowania radiem z CX-7 przedlift oraz wiązka w kierownicy do nich (4 wtyczki):

jeśli masz tylko sterowanie radiem to elementy wyglądają tak (panel ma zdjęty dekor). Wiązka ma 3 wtyczki, brakuje czwartej do panelu tempomatu

panele pokazane powyżej pochodzą z aut z manualną skrzynią biegów. Auta ze skrzynią automatyczną mają INNE PANELE. Nie da się ich zaadoptować do wersji z manualną skrzynią biegów.
3. Opcje dla kierownic sportowych
W przypadku sportowej kierownicy montaż jest możliwy pod warunkiem, że:
- Auto ma zwijak poduszki powietrznej
- Naba umożliwia przeprowadzenie przewodów
Specjalny panel dostępny tutaj: Panel tempomatu do sportowej kierownicy NC


Uwaga: Montaż niemożliwy w przypadku naby typu quick-release.
4. Kompatybilność sterowników
- Wszystkie sterowniki 2.0 obsługują tempomat bez modyfikacji
- Przedliftowe 1.8 (L831xx) nie obsługują tempomatu (brak komponentów)
Oferujemy zmodyfikowane sterowniki do NC 1.8 z dodatkowymi ulepszeniami:
- Lepsza responsywność silnika
- Wcześniejsze włączanie wentylatorów (ochrona przed przegrzaniem)
- Bardziej liniowy wskaźnik temperatury
5. Kontrolka tempomatu
Przedliftowe NC zwykle nie mają kontrolki tempomatu:
- Montaż możliwy, ale wymaga wlutowania diod LED i rezystorów w płytkę licznika
- Konieczna wymiana tarcz wskaźników
- Jak najbardziej można jeździć bez kontrolki. Osobiście tak preferuję 🙂
6. Auta poliftowe bez tempomatu
Zazwyczaj mają już instalację (4 przewody do wyłącznika), ale mogą mieć wyłącznik 2-pinowy:
- Wystarczy wymiana na 4-pinowy (np. Facet 7.1272)
- Prosta wymiana bez użycia narzędzi
Potrzebujesz dodatkowej pomocy? Skontaktuj się ze mną przez AlexEngineering.pl!