Mazda MX-5 MK3 NC – Montaż Tempomatu

Nie masz tempomatu w swojej NC, a chciałbyś mieć? Oto kompletny poradnik, który przeprowadzi Cię przez cały proces!

Co będziesz potrzebować?

1. Sprawdź wyłącznik hamulca

Najpierw zerknij, ile przewodów dochodzi do wyłącznika hamulca. Jeśli tylko 2 zamiast 4, potrzebujesz:

  • Dedykowanej wiązki tempomatu
  • 4-pinowego wyłącznika hamulca

Wiązka tempomatu NC1 – dostępna zarówno w wersji LHD jak i RHD. Zestaw zawiera szczegółową instrukcję i wyłącznik.

2. Panel sterowania

Potrzebujesz oryginalnego panelu tempomatu + krótkiej wiązki wewnątrz kierownicy. Możesz je pozyskać z:

  • Mazdy MX-5 NC
  • CX-7 przedliftowego (identyczna kierownica, różni się tylko czarnymi dekorami)

Dekory można przełożyć – niektórzy wolą czarne jako ciekawszą opcję stylizacyjną.

panele tempomatu oraz sterowania radiem z CX-7 przedlift oraz wiązka w kierownicy do nich (4 wtyczki):

panele sterowania radiem oraz tempomatem wraz z wiązką (4 wtyczki)

jeśli masz tylko sterowanie radiem to elementy wyglądają tak (panel ma zdjęty dekor). Wiązka ma 3 wtyczki, brakuje czwartej do panelu tempomatu

panel

panele pokazane powyżej pochodzą z aut z manualną skrzynią biegów. Auta ze skrzynią automatyczną mają INNE PANELE. Nie da się ich zaadoptować do wersji z manualną skrzynią biegów.

3. Opcje dla kierownic sportowych

W przypadku sportowej kierownicy montaż jest możliwy pod warunkiem, że:

  • Auto ma zwijak poduszki powietrznej
  • Naba umożliwia przeprowadzenie przewodów

Specjalny panel dostępny tutaj: Panel tempomatu do sportowej kierownicy NC

Uwaga: Montaż niemożliwy w przypadku naby typu quick-release.

4. Kompatybilność sterowników

  • Wszystkie sterowniki 2.0 obsługują tempomat bez modyfikacji
  • Przedliftowe 1.8 (L831xx) nie obsługują tempomatu (brak komponentów)

Oferujemy zmodyfikowane sterowniki do NC 1.8 z dodatkowymi ulepszeniami:

  • Lepsza responsywność silnika
  • Wcześniejsze włączanie wentylatorów (ochrona przed przegrzaniem)
  • Bardziej liniowy wskaźnik temperatury

5. Kontrolka tempomatu

Przedliftowe NC zwykle nie mają kontrolki tempomatu:

  • Montaż możliwy, ale wymaga wlutowania diod LED i rezystorów w płytkę licznika
  • Konieczna wymiana tarcz wskaźników
  • Jak najbardziej można jeździć bez kontrolki. Osobiście tak preferuję 🙂

6. Auta poliftowe bez tempomatu

Zazwyczaj mają już instalację (4 przewody do wyłącznika), ale mogą mieć wyłącznik 2-pinowy:

  • Wystarczy wymiana na 4-pinowy (np. Facet 7.1272)
  • Prosta wymiana bez użycia narzędzi

Potrzebujesz dodatkowej pomocy? Skontaktuj się ze mną przez AlexEngineering.pl!

Zostaw komentarz