Diagnostyka tempomatu w MX-5 NC

W Twojej NC nie działa tempomat? Oto co powinieneś sprawdzić:

0.

  • czy masz instalacje do tempomatu? Sprawdć wyłącznik hamulca: jeśli dochodzą do niego 4 przewody, jest ok
  • czy sterownik silnika ECU w Twoim aucie obsługuje tempomat: sterowniki L831 do przedliftowych silników 1.8 NC1 NIE OBSŁUGUJĄ tempomatu bez przeróbki
  1. czy masz właściwy wyłącznik hamulca

właściwy ma 4 piny we wtyczce, nie 2

właściwy wyłącznik to np. Facet 7.1272

  1. czy wyłącznik hamulca jest prawidłowo wyregulowany. To częsty problem

WAŻNE: najpierw zamontuj wyłącznik a dopiero potem wepnij wtyczkę. To ustawia wyłącznik.

jeśli zrobisz odwrotnie wyłącznik ustawi się nieprawidłowo. Wtedy musisz go zresetować i zainstalować poprawnie jak powyżej

resetowanie wyłącznika: wyciągnij plastikową blokadę wewnątrz gniazda wyłącznika aż kliknie.

wyłącznik zablokowany. Wyciągnij białą blokadę:

Trzpień wyłącznika zacznie pracować luźniej, to znak że wyłącznik jest gotowy do ustawienia

wyłącznik odblokowany

wyłącznik raz zamontowany i wyregulowany poprawnie nie wymaga ponownej regulacji. Możesz go wyjąć, odpiąć wtyczkę, wpiąć ponownie. Nic się nie stanie

  1. zmierz napięcie na wyłączniku hamulca (zapłon włączony, najwygodniej gdy wyłącznik jest wyjęty)

wyłącznik ma 2 sekcje, gdy jedna jest zwarta druga jest rozwarta - i vice versa.

prawidłowa sytuacja:

sekcja 1 0V gdy wyłącznik jest zwolniony, 12V gdy wciśnięty

sekcja 2 12V gdy wyłącznik jest zwolniony, 0V gdy wciśnięty

4. zmierz rezystancję między następującymi 2 pinami panelu tempomatu GROUND-CRUISE (panel odpięty od auta)

prawidłowe wartości

  • żaden przycisk nie jest wciśnięty: przerwa, otwarty obwód
  • on/off: 0 ohm
  • cancel 120 ohm
  • -/set 680 ohm
  • +/res 2200ohm

5. zmierz napięcie między następującymi pinami zwijaka tempomatu GROUND-CRUISE (wszystko podłączone do samochodu, zapłon włączony)

  • żaden przycisk nie jest wciśnięty: 5V
  • on/off: 0 V
  • cancel około 1.1V
  • -/set około 3.2V
  • +/res około 4.2V

podłączenie multimetru stanowi pewną trudność, ale jest wykonalne - bądźcie cierpliwi 🙂

jeśli w tym pomiarze dostajesz 0V to:

  • jest problem z wiązką tempomatu
  • ECU nie obsługuje tempomatu (L831xx do NC1 1.8)

jeśli natomiast niezależnie od wciskania przycisków jest 5V a przyciski zostały pomierzone w pkt 4 i dają prawidłowe rezystancje: mozliwe uszkodzenie zwijaka

Zostaw komentarz



Isaac Lyons

2 miesiące temu

This helped me! I figured out that I had a faulty clock spring that wasn't passing through the cruise control wires.