W Twojej NC nie działa tempomat? Oto co powinieneś sprawdzić:
0.
- czy masz instalacje do tempomatu? Sprawdć wyłącznik hamulca: jeśli dochodzą do niego 4 przewody, jest ok
- czy sterownik silnika ECU w Twoim aucie obsługuje tempomat: sterowniki L831 do przedliftowych silników 1.8 NC1 NIE OBSŁUGUJĄ tempomatu bez przeróbki
- czy masz właściwy wyłącznik hamulca
właściwy ma 4 piny we wtyczce, nie 2
właściwy wyłącznik to np. Facet 7.1272
- czy wyłącznik hamulca jest prawidłowo wyregulowany. To częsty problem
WAŻNE: najpierw zamontuj wyłącznik a dopiero potem wepnij wtyczkę. To ustawia wyłącznik.
jeśli zrobisz odwrotnie wyłącznik ustawi się nieprawidłowo. Wtedy musisz go zresetować i zainstalować poprawnie jak powyżej
resetowanie wyłącznika: wyciągnij plastikową blokadę wewnątrz gniazda wyłącznika aż kliknie.
wyłącznik zablokowany. Wyciągnij białą blokadę:

Trzpień wyłącznika zacznie pracować luźniej, to znak że wyłącznik jest gotowy do ustawienia
wyłącznik odblokowany

wyłącznik raz zamontowany i wyregulowany poprawnie nie wymaga ponownej regulacji. Możesz go wyjąć, odpiąć wtyczkę, wpiąć ponownie. Nic się nie stanie
- zmierz napięcie na wyłączniku hamulca (zapłon włączony, najwygodniej gdy wyłącznik jest wyjęty)
wyłącznik ma 2 sekcje, gdy jedna jest zwarta druga jest rozwarta – i vice versa.
prawidłowa sytuacja:
sekcja 1 0V gdy wyłącznik jest zwolniony, 12V gdy wciśnięty

sekcja 2 12V gdy wyłącznik jest zwolniony, 0V gdy wciśnięty

- zmierz rezystancję między następującymi 2 pinami panelu tempomatu (panel odpięty od auta)
prawidłowe wartości
- żaden przycisk nie jest wciśnięty: przerwa, otwarty obwód
- on/off: 0 ohm
- cancel 120 ohm
- -/set 680 ohm
- +/res 2200ohm





- zmierz napięcie między następującymi pinami zwijaka tempomatu (wszystko podłączone do samochodu, zapłon włączony)
- żaden przycisk nie jest wciśnięty: 5V
- on/off: 0 V
- cancel około 1.1V
- -/set około 3.2V
- +/res około 4.2V
podłączenie multimetru stanowi pewną trudność, ale jest wykonalne przy pewnej dozie cierpliwości

