FAQ
jest szansa że tak, choć na pewno nie wiem wszystkiego. Napisz do mnie.
polecam również:
- forum Speeduino
- grupy na FB np. Speeduino Tuning
- Speeduino GitHub
są tam osoby o ogromnej wiedzy, wobec tego szansa na rozwiązanie problemu rośnie
Za każdym razem najlepiej razem z opisem problemu załączyć aktualny plik nastaw (msq) oraz logi.
z kontrolerem powinna pracować dowolna sonda zgodna ze standardem LSU4.9. Może być to zarówno oryginany produkt Boscha o numerze katalogowym 0 258 017 025 jak i odpowiednik aftermarket Denso, NGK/NTK, AC Delco bądź OEM np. 9687161080, 30751138, 39350-2a410, 39350-4a410.
sondy LSU4.9 mają charakterystyczną wtyczkę:
UWAGA! sondy OEM zazwyczaj mają krótszy kabel
lista zamienników (nie weryfikowałem!)
https://www.tacomaworld.com/threads/bosch-lsu-4-9-pn-cross-reference-and-compatibility.501754/
Po prawdłowej instalacji i kalbracji modułu wiązki oraz sondy wskazania AFR powinny zachowywać się następująco:
• po załączeniu zasilania AFR w TunerStudio powinien być ok 14.7
• po ok 20 sekundach od załączenia zasilania, przy niepracującym silniku AFR powinien wzrosnąć do 22 (koniec zakresu pomiaru ubogiej mieszanki)
• (mając dostęp do sondy wykręconej z wydechu). Przy nagrzanej sondzie zbliżenie zapalniczki z wydzielającym się gazem (bez płomienia!) do sondy powinno spowodoweć wskazanie AFR ok 9.5. Po dmuchnięciu w sondę AFR powinien wzrosnąć z powrotem do 22
Wykresy z hamowni uzyskane przez moich klientów znajdziesz:
https://alexengineering.pl/blog/moje-speeduino-pnp-wykresy-z-hamowni/?v=288404204e3d
Nie! Można dodać obsługę wyświetlacza także do starszych Speeduino, nawet niekoniecznie mojej produkcji 🙂
https://alexengineering.pl/porady/jak-dodac-obsluge-wyswietlacza-w-speeduino/?v=288404204e3d
Tak, zajmuję się także strojeniem NC. Używam jednej z alternatyw EcuTeka - darmowego pakietu RomDrop. W ciągu kilku lat wystroiłem ponad 20 auto, w Polsce i poza nią.
porównanie EcuTek vs RomDrop
Porównanie platform do tuningu ECU Mazda MX-5 NC: EcuTek vs. RomDrop
Priorytetem jest dla mnie zawsze przede wszystkim bezpieczeństwo i długowieczność silnika, także przy użytku na torze. Nie walczę o ostatni 1KM i 1Nm
Ważne jest tez dla mnie zachowanie na codzień czyli równa charakterystyka, sprawna reakcja na gaz.
co mogę wystroić: wszystkie występujące w rodzinie Mazda MZR czyli 1.8 2.0 2.3 2.5
efekty moich działań znajdziesz:
https://alexengineering.pl/blog/mazda-mx-5-mk3-nc-romdrop-remap/?v=288404204e3d
Bass Shakery to bardzo ciekawe rozwiązanie! Informacje o nim znajdziesz:
oraz