MX-5 Miata mk3 NC problem z ... MAF sensorem

przyjechał do mnie wczoraj jeden z pierwszych moich klientów - auto stroiłem w maju 2021 - by sprawdzić czy wszystko ok. Okazało się że nie za bardzo ...


organoleptycznie samochód zachowywał się poprawnie, jednak przy pełnym bucie pracował mocno ubogo. Lambda 0.95 w średnim zakresie obrotów, 0.9 pod odcinką. Hm.... dlaczego? Zadane było 0.85 / 0.82


Dodatkowo maksymalny odczyt z MAF 140g/s - raczej słabo jak na 2.5 z ostrymi wałkami

stwierdziłem że spróbuję wymienić MAF sensor na używany ale który wiem że jest sprawny. I to było to: skład mieszanki się uspokoił, maksymalny odczyt z MAF 160g/s. To już ma jakiś sens


ciekawe było natomiast że nie było żadnych innych symptomów że cokolwiek jest nie tak. Brak błędów, korekty na biegu jałowym i w cruise praktycznie takie jak ustawiłem (-3...-5%), jedynie korekta przy większym obciążeniu była lekko podniesiona +8% ale nie na tyle by skompensować pełne obciążenie

ECU w NCku jest dość sprytne, trzymało jak trzeba "niższą" mapkę zapłonu low fuel i nic nie stukało. No ale optymalnie to nie było na pewno

na szczęście po podmiance MAFa jest już dobrze: maszyna ciągnie jak powinna i jest bezpiecznie 😎

moja teoria dlaczego doszło do zabrudzenia MAF to: filtr KN. Trzeba go jak wiadomo nasączać oliwką po czyszczeniu - MAF tego specjalnie nie lubi - zwłaszcza w nadmiarze

Zostaw komentarz